الماكير رامز وحيد يبدع في عمل جديد

الماكير رامز وحيد يبدع في عمل جديد



    كتبت نانسى مرقس

    تم الانتهاء من تصوير أخر مشاهد الفيلم السينمائي(المعهوده) المرتقب نزوله في دور العرض قريبا حيث كانت اخر مشاهده في احدي قري محافظة القليوبيه ومن خلال تغطياتنالكواليس التصوير ممااثار انبهارنا الدقه والحرفيه العاليه لمكياچ الشخصيات وعندسؤالنا لماكير الفيلم رامز وحيد عن *الشخصيات قال الفنان رامز وحيد .
    الفيلم يحتوي علي عدة كركترات مختلفه وتحتاج الي دراسة ابعاد الشخصيه حتي يتثني لي تصميم الكراكتر المطلوب والمرسوم في خيال المخرج .
    واثار انبهارنا مكياج شخصية (شعبان القط)  ‘بسؤالناعن هذه الشخصيه وكيفية تصميمها قال وحيد
    *شخصية (شعبان القط) اخدت مجهود كبير مني هو اناالاول قعدت واتكلمت مع المخرج عن الشخصيه وابعادها وهو عاوز يكون شكلها ازاي وطلب اني اصمم كراكتر جديد لها اخدت وقتي في التصميم والوصول الي شكل الشخصيه الاول في خيالي وبعدين ابتديت انفذ والحمد لله طلعت بالشكل اللي شفتوه ده ونالت رضا المخرج وكل كرو العمل وده توفيق من عند ربنا وطبعا كان فيه كركترات تانيه في الفيلم انابرضو صممت كركترها وعملت الشغل بتاعها والتوفيق كان من عند ربنا ونالت استحسان الجميع.
    ولماسألناه عن الفنانين المشاركين في (المعهوده)  قال
    الفيلم شارك فيه عدد كبير من نجوم وفنانين الوسط الفني منهم احمد ابراهيم -شمس -سيدجبر-فتحي سعد-عيد ابوالحمد-مجدي عبدالحليم-محمدرضاحجاج
    واخراج بلال العربي واتمني ينول اعجاب الجماهير.

    خميس خليفه
    @مرسلة بواسطة
    كاتب ومحرر اخبار اعمل في موقع جريدة أنباء الوطن .

    إرسال تعليق

    اعلان فوق المواضيع